Garantietermijnen en voorwaarden van kickmusic

Er kunnen meerdere redenen zijn dat u een product of uw gehele bestelling wenst te retourneren. Voor iedere reden geldt een aparte retourprocedure. Om er voor te zorgen dat uw retourzending zo goed en vlot mogelijk afgehandeld kan worden, kunt u een email sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In de mail hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • uw contact- en adresgegevens.
  • een beschrijving van het probleem en een scan van de bon.

De meeste artikelen komen met 3 jaar garantie. ALTIJD MINIMAAL 1 JAAR GARANTIE

Voor meer informatie:
Indien er toch nog iets niet duidelijk is of u heeft vragen over onderstaande voorwaarden, kunt u contact opnemen onder telefoonnummer (+31) (0) 356215065

14 dagen Niet Goed Geld Terug voor aankopen in de webshop
In het kader van de ‘Wet Kopen op Afstand’ heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een zo geheten 'afkoelingsperiode' van 14 werkdagen na aflevering van het product. Deze heeft als doel de consument de mogelijkheid te geven om te bepalen of het product voldoet aan de verwachtingen. In deze periode mag het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.

8 dagen Niet Goed Geld Terug bij aankopen in de winkel
In onze winkel kan je terecht voor uitgebreid advies van onze medewerkers en bieden wij de mogelijkheid om producten uitgebreid te testen. Ondanks dat bieden wij de mogelijkheid om producten die in de winkel worden aangeschaft tot 8 dagen na aankoop om te ruilen of te retourneren.

Om aanspraak te maken op het bovenstaande dient het product met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk) in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd te worden, conform de door Kickmusic verstrekte instructies. Het recht op restitutie van het volledige aankoopbedrag vervalt op het moment dat de geretourneerde producten incompleet, beschadigd of gebruikt zijn.

Beperkte uitkering van artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn geschiedt volgens toekenning in één van de hieronder gedefinieerde klasses:

Klasse I: 90% restitutie: Het product is compleet en ongebruikt, inclusief
onbeschadigde originele verpakking. Binnen 8 dagen.
Klasse II: 70% restitutie: Het product is compleet en ongebruikt, inclusief
beschadigde (maar originele) verpakking. Binnen 8 dagen.
Klasse III: 40% restitutie: Het product is compleet maar gebruikt, inclusief
onbeschadigde originele (geopende) verpakking. Binnen 8 dagen.
Klasse IV: 30% restitutie: Het product is compleet maar gebruikt, inclusief
beschadigde (maar originele) verpakking. Binnen 8 dagen.

Uitgesloten van ruiling of restitutie zijn:

  • Verbruiksartikelen zoals reinigingsvloeistoffen en onderhoudsmiddelen die zijn aangebroken.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes en in-ear hoofdtelefoons, wanneer deze uit de (blister) verpakking zijn geweest.
  • Opruimingsartikelen waarbij dit uitdrukkelijk vermeld wordt.

Schade tijdens transport
Ondanks de zorg die wordt genomen om jouw bestelling veilig af te leveren kan het toch gebeuren dat een product onderweg beschadigd raakt. In dat geval is het belangrijk om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen . Wij zullen ervoor zorgen dat het ontstane ongemak zo beperkt mogelijk blijft.

Verkeerd artikel of onvolledige zending
Ook wanneer jouw bestelling onvolledig is of niet de juiste producten bevat dien je zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen. Ga naar de contactpagina.

Welke uitzonderingen gelden?
Verbruiksmaterialen zoals snaren, drumstokken, plectrums, tape, lampen, batterijen/accu’s, rieten en crossfaders zijn uitgesloten. Slijtage van instrumenten is alleen gedekt als deze ondanks goed onderhoud van de instrumenten respectievelijk op grond van aanwijsbaar gebrekkige verwerking opgetreden is. We zijn zeer coulant, maar voor niet goed uitgevoerd onderhoud kunnen wij noch de fabrikant iets doen. Deze uitgebreide garantie is alleen van toepassing bij een consumentenkoop. Voor zakelijke aankopen geldt de wettelijke garantie en/of fabrieksgarantie. Bij producten met meer dan 3 jaar fabrieksgarantie geldt natuurlijk de garantie van de fabrikant.

30 DAGEN ZICHTTERMIJN
Kick Music hanteert voor alle online bestellingen een zichttermijn van 30 dagen. Deze periode gaat in wanneer jij het product in bezit hebt. Na het verstrijken van de 30 dagen is de koopovereenkomst een feit. Tijdens deze termijn dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk. Probeer het product slechts uit in de mate die nodig is om te kunnen beoordelen of je het wenst te behouden. Indien je het product wenst te retourneren, zal de retourzending en de staat van het product moeten voldoen aan de door ons gestelde voorwaarden.

RETOURPROCEDURE
Je kan om diverse redenen besluiten (een deel van) je bestelling retour te zenden. Lees zorgvuldig deze pagina door om misverstanden en vertragingen te voorkomen.

AANKOOPBEWIJS
Retourzendingen hebben een kopie van het aankoopbewijs nodig voordat ze in behandeling worden genomen. Dit gaat in de vorm van de kassabon of factuur. Mocht dit niet mogelijk zijn neem dan telefonisch contact op.

Retourzending en kosten
In alle gevallen dien je de retourzending voldoende gefrankeerd naar ons op te sturen. Ongefrankeerde pakketten of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd. Kick Music vergoedt de verzendkosten nadien, wanneer de retour een gevolg is van een fout van Kick Music of wanneer er sprake is van DOA (Dead On Arrival). Indien je recht hebt op terugbetaling van de verzendkosten hanteren wij een maximale vergoeding. Je kan er ook voor kiezen om het product terug te brengen of te ruilen bij onze winkel in Hilversum. Dit is snel, makkelijk en kosteloos.

Max. vergoeding retourzending:
Nederland € 8,50
België € 10,00
Duitsland € 12,00
Rest van EU € 14,00

Retouradres:
Kick Music
Gijsbrecht van Amstelstraat 208
1214BE Hilversum
Nederland

Uitgesloten van retour
Hygiëne producten (bijv. microfoons, hoofdtelefoons, mondharmonica’s en andere blaasinstrumenten)
Maatwerk (bijv. kabels op maat, op maat gemaakte geluidssystemen)
Software of boeken (waarbij de verzegeling is verbroken)
Verbruiksartikelen (bijv. lampen, buizen en vloeistoffen)

Kick Music

Gijsbrecht van Amstelstraat 208
1214 BE Hilversum
Noord Holland, Nederland
Telefoon: +31 (0)35-6215065

Ondervindt u problemen met onze website?
Neem dan svp contact met ons op.

Reparaties & Onderhoud

Wij repareren en onderhouden onder andere snaarinstrumenten en elektronische piano's en synthesizers.

Heeft u een storing of moet er iets worden onderhouden? Neem gerust contact op voor een vrijblijvende offerte!

Telefoon: +31 (0)35-6215065

Top